arrow-up.svg moon.svg

Siuntų rinką užpildė brokeriai

Šiuo metu Lietuvoje, Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis,  oficialiai veikia beveik 70 pašto paslaugos teikėjų. Atrodytų, atsižvelgiant į nedidelę Lietuvos rinką, kiekis – daugiau nei pakankamas, vis dėlto vis labiau populiarėja alternatyvus siuntų siuntimo būdas – naudojantis siuntų brokerių paslaugomis.

Sprendimas smulkiesiems siuntėjams

Dažnai siuntų brokeris yra supainiojamas su kurjeriu. Tačiau yra ne visiškai taip. Siuntų brokeris – tai internetinė svetainė, e. platforma, kurioje vartotojas gali vienoje vietoje rasti daugybės kurjerių kainų pasiūlymus ir, atsižvelgiant į norimos siųsti siuntos svorį bei matmenis, išsirinkti sau tinkamiausią.

Vienas pirmųjų Lietuvoje šias paslaugas pradėjusios teikti siuntų siuntimo platformos „siuskpigiau.lt“ vadovas Mindaugas Šilkūnas pastebi, kad tokių paslaugų poreikis auga ir ateityje ši tendencija tik stiprės.

„Nepaisant didelio kurjerių ar kitų siuntėjų pasirinkimo Lietuvoje, norėdami išsiųsti tarptautinę siuntą, vartotojai dažniausiai susiduria su bent viena iš dviejų pagrindinių problemų: sąlyginai ilgu jos pristatymo laiku, arba, jei siuntinys pristatomas greitai – atbaido aukšta kaina“, – sako jis.

Siuntų brokeriai gali užpildyti šią spragą, pasiūlydami optimalų santykį tarp siuntinio pristatymo kainos ir nugabenimo greičio. Tokių kompanijų pranašumas – sutartys su didelėmis tarptautinėmis kurjerių kompanijomis, kurios dėl siunčiamų didelių siuntų kiekių per mėnesį, leidžia pasiūlyti klientui geresnę kainą, nei šis mokėtų, naudodamasis to pačio kurjerio paslaugomis tiesiogiai.

Užsienyje – populiaru, Lietuvoje – įsibėgėja

Užsienyje siuntų brokerių kompanijos išpopuliarėjo žmonėms vis daugiau pradedant naudotis interneto teikiamomis virtualiomis paslaugomis, apsiperkant, užsisakant maistą į namus ir t.t.

Atsiradus galimybei palyginti skirtingų kurjerių kainas, naršant po jų svetaines, bei siuntų užsakymus pateikti internetu, siuntų siuntimo brokeriai žengė dar vieną žingsnį į priekį – pateikdami daugumos kurjerių siūlomas siuntų siuntimo kainas viename puslapyje, ir taip sutaupydami klientams nemažai laiko.

Vakaruose, o ypač Didžiojoje Britanijoje, iš kurios ir kilo bene daugiausiai elektroninių siuntų siuntimo platformų, tokio pobūdžio verslas veikia ilgiau nei dešimtmetį. Visgi, nesusipratimų pasitaiko net ir ten.

„Viena lyderiaujančių D. Britanijos siuntų siuntimo platformų pernai susilaukė daugybės neigiamų atsiliepimų dėl vėluojančių pristatyti ar visai dingusių siuntų, klientai nesulaukdavo atsakymų iš platformos administratorių, pasitaikė ir atvejų, kai siuntos iš kliento kurjeris taip ir neatvykdavo paimti. Interneto paslaugų rinkoje tokių nesusipratimų pasekmės gali būti itin skaudžios. Vartotojas sprendimą, kurią platformą rinktis, dažnai priima peržvelgęs atsiliepimus pirmajame „Google” paieškos puslapyje. Neigiami atsiliepimai dėl prasto kurjerių darbo ir menkas dėmesys klientui, gali visiškai sužlugdyti verslą, todėl tam būtina skirti didžiausią dėmesį. Žinoma, tai reikalauja investicijų, bet kitu atveju brokerio sėkmė bus trumpalaikė“, – teigia Mindaugas Šilkūnas.

Rinkoje – vaidmenų pasiskirstymas

Paklaustas, kaip siuntų brokerių veiklą vertina tarptautinės kurjerių kompanijos, ar sudėtinga jas įtikinti bendradarbiavimo nauda, „Siųskpigiau.lt” vadovas pastebi, kad su metais situacija gerėja.

„Pamažu siuntų rinkoje vyksta vaidmenų pasiskirstymas. Siuntų brokeriai atlieka, netgi galėčiau įvardinti, didžiųjų kurjerių pardavimų vadybininko funkciją. Mūsų pagrindiniai klientai – fiziniai ar smulkūs juridiniai asmenys, per mėnesį siunčiantys keletą siuntų. Jiems esame ištobulinę ir pritaikę savo siuntų siuntimo sistemą, galime suteikti kvalifikuotą ir operatyvią informaciją visais siuntų siuntimo klausimais. Tuo tarpu siuntų brokerių partneriai – tarptautinės kurjerių kompanijos, gali koncentruotis į „didelius“ klientus, stambias įmones, neeikvodami resursų smulkiųjų klientų aptarnavimui. Taigi, toks bendradarbiavimas naudingas abiems pusėms“, – sako jis.

Vis dėlto, konkurencija siuntų brokerių rinkoje Lietuvoje taip pat aštrėja – į rinka ateina nauji žaidėjai. M. Šilkūno teigimu, dažną suvilioja iliuzija, kad sėkmingam verslui pakanka sukurti patrauklią internetinę svetainę, tačiau neįvertinamas žmogiškojo kapitalo vaidmuo, investicijos, reikalingos užsakymų sistemos nuolatiniam tobulinimui ir pan. Dėl to dalis paslaugos teikėjų pasitraukia vos po pirmųjų veiklos metų.

«

»

Kiti pranešimai

2015-09-03

6 žmonių psichologijos paslaptys paveikiančios jo apsisprendimą.

Dauguma įmonių žino, kad pirmoji taisyklė norint užmegzti tvirtą ryšį su vartotoju yra jo pažinimas. ... Skaityti daugiau →

2010-12-08

Staigi orų kaita – terpė plisti virusams

Dar prieš keletą dienų termometras dienos metu rodė 12 laipsnių šalčio pagal Celsijų, o šiandien ... Skaityti daugiau →

2010-02-18

Žaliuzių rinkoje — nekokybiški, sveikatai pavojingi gaminiai

Pastaruoju metu žiniasklaidoje gausu įvairiausių, įtarimą keliančių skelbimų, siūlančių įsigyti ... Skaityti daugiau →

2013-09-25

Kauniečiai kviečiami į būstų medžioklę

Kaune ir jo priemiestyje miestiečiai ir miesto svečiai rugsėjo 27 – 28 dienomis kviečiami į „Būstų… ... Skaityti daugiau →

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Sutinku ×