arrow-up.svg moon.svg

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo tarnybos budėjimas autosporto renginių metu neprivalomas?

Automobilių sportas – viena pavojingiausių sporto šakų pasaulyje. Dėl šios priežasties saugumas autosporto renginių metu – pagrindinis ir privalomas reikalavimas. Siekdami jį užtikrinti, mūsų šalies lenktynių organizatoriai vadovaujasi Lietuvos automobilių sporto federacijos Saugaus varžybų organizavimo (LASF SVO) reglamentu. Jame nurodyta, kad saugos tarnybos privalo budėti prie kiekvieno greičio ruožo starto, viso renginio metu. Tačiau ruošiantis ralio čempionato finalui Druskininkuose, Alytaus priešgaisrinės gelbėjimo valdybos atstovai organizatorius informavo, kad budintis ekipažas nebus skirtas.

Buvo iškilusi grėsmė, kad Lietuvos ralio čempionato finalas neįvyks

Lietuvos automobilių sporto federacijos Saugaus varžybų organizavimo reglamente yra nurodyta, kad saugumą užtikrinančios tarnybos: medikai, policija bei priešgaisrinė gelbėjimo tarnyba privalo budėti kiekvieno greičio ruožo starte, viso renginio metu, kad prireikus pagalbos galėtų ją operatyviai suteikti.

Šiemet ralio sezoną vainikavusiame Lietuvos ralio čempionato finale Druskininkuose išryškėjo opi problema. Likus kelioms dienoms iki renginio, Alytaus priešgaisrinės gelbėjimo valdybos atstovai organizatorius informavo, kad budintis ekipažas Lietuvos ralio čempionato finaliniam etapui nebus skirtas. Esą įvykus nelaimei, jie į įvykio vietą vyks įprasta tvarka: iš Alytaus (patys Druskininkai šios tarnybos filialo neturi).

Pasak šio etapo organizatoriaus Jono Balčiūno, tokia pozicija tiek sportininkams, tiek žiūrovams galėjo turėti tragiškų pasekmių.

„Net viršijant leistiną greitį, iš Alytaus iki Druskininkų gelbėtojų ekipažas tikrai neatvyktų greičiau nei per pusvalandį. Kai žmogaus gyvybei iškilęs pavojus, toks laiko tarpas – nepateisinamai ilgas. Atvykus gelbėtojams jau tiesiog gali būti per vėlu.

Galiausiai, bendromis organizatorių pastangomis pavyko įtikinti priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento atstovus, ir specialistai vis dėlto atvyko į renginį. Tačiau buvo iškilusi reali grėsmė, kad Lietuvos ralio čempionato finalas bus apskritai atšauktas: rizikuoti sportininkų ir žiūrovų gyvybėmis negalime ne tik dėl teisinių, bet ir moralinių priežasčių,“ – pasakoja organizatorius.

Rengiant ralio lenktynes visais atvejais remiamasi LASF SVO reglamentu, kuriame nurodyta, kad bet kurios autosporto šakos lenktynių metu turi būti numatyta operatyvi pagalba nelaimės atveju: „per kiek įmanoma mažesnį laiko tarpą nuo įvykio pradžios į avarijos vietą turi atvykti mobili transporto priemonė su įranga, skirta visiškai užgesinti gaisrą ar, įvykus sunkiai avarijai, išlaisvinti žmones iš sulamdyto automobilio. Žiedinių lenktynių, ralio, Drift‘o, Drag‘o, Kroso, Rali-kroso čempionatuose privaloma priešgaisrinė gelbėjimo tarnyba (PGT)“ (LASF SVO reglamentas, XVII skirsnis, 4 punktas).

Dėl šios priežasties Alytaus priešgaisrinės gelbėjimo valdybos pareiškimas neskirti budinčio ekipažo pasirodė nepagrįstas.

„Lietuvos Respublikos vidaus tarnybos statute yra nurodyta, kad saugos gelbėtojų atsakomybė – užtikrinti saugumą nelaimės atvejais. Yra atvejų, kuomet budėjimas nebūtinas, tačiau tokie renginiai, kuriuose dalyvauja didelis skaičius sportininkų ir žiūrovų, kuriuose vystomi dideli greičiai bei važiuojama ekstremaliomis sąlygomis, mano akimis, turėtų būti atidžiai stebimi ir saugos bei gelbėjimo tarnybų.

Man natūraliai kyla klausimas, jeigu įvyktų nelaimė, o gelbėjimo tarnyba atvyktų jau po to, kai kažko pakeisti jau neįmanoma, kas turėtų prisiimti atsakomybę?“ – svarsto J. Balčiūnas.

Autosporto renginiuose kiekviena sekundė – be galo svarbi

Praėjus renginiui Lietuvos ralio čempionato finalinio etapo organizatoriai susisiekė su Kauno priešgaisrinės gelbėjimo valdybos atstove, kurios pasiteiravo per kiek laiko ugniagesių gelbėtojų ekipažas atvyktų į įvyko vietą nutikus nelaimei (Alytaus priešgaisrinės gelbėjimo valdybos atstovai komentuoti šios situacijos nepanoro).

Atstovės teigimu, vidutinis ugniagesių gelbėtojų atvykimo laikas į nelaimės vietą miesto teritorijose – 8 minutės, o kaimo teritorijose – 18 minučių. Turint galvoje tai, kad čempionato finalo metu įvykus nelaimei gelbėtojai turėtų vykti iš Alytaus, mat Druskininkai neturi savo gelbėtojų ekipažo, o pagrindinis lenktynių veiksmas vyksta būtent šio miesto apylinkėse, atvykimo laikas dar labiau prailgtų.

„Bet kurias automobilių sporto lenktynes galima priskirti prie padidintos rizikos renginių. Automobiliams lekiant didžiuliu greičiu nežinia kas ir kurią minutę gali nutikti, o tada jau kiekviena sekundė kainuoja be galo brangiai.

Finalinio etapo metu nuo kelio nuslydo ir skaudžią avariją patyrė D. Jociaus ir D. Zvicevičiaus ekipažas. Laimei, visos saugos tarnybos buvo šalia ir sportininkų neprireikė vaduoti iš metalo laužu virtusio automobilio. Tačiau įsivaizduokite, jei avarija būtų buvusi bent truputį mažiau „sėkminga“ ir lenktyninkai būtų įstrigę automobilyje. Medikai būtų šalia pasiruošę suteikti visą reikalingą pagalbą, tačiau ištraukti sportininkus iš suniokoto automobilio paprasčiausiai neturėtų reikiamų įrankių“, – teigia renginio organizatorius J. Balčiūnas.

Renginio organizatoriai sako esantys be galo dėkingi viso renginio metu budėjusiems ir operatyviai į bet kokį pagalbos prašymą reagavusiems medikų bei policijos ekipažams, kurių dėka buvo išvengta skaudžių pasekmių, o varžybos praėjo sklandžiai bei saugiai.

«

»

Kiti pranešimai

2012-07-20

„Porsche klubas Lietuva – Energijos kodas“ greičio ataka

Šį penktadienį didžiausių Lietuvoje žiedinių lenktynių Omnitel 1000 km trasoje vieną valandą gaudė tik Porsche automobilių… Plačiau

2010-02-01

Greitųjų vartojimo kreditų pradelstų įsiskolinimų skaičius nesudaro net procento gyventojų įsiskolinimų

Greitųjų vartojimo kreditų asociacijos (GVKA) pateikti statistiniai duomenys rodo, jog GVKA narių išduoti pradelsti greitųjų vartojimo… Plačiau

2013-10-09

Giedrius Notkus: „Planavome kovoti dėl antros vietos, tačiau nugalėjome”

Paskutiniame Lietuvos ralio čempionato etape „Rally Classic“ Druskininkai aštuntame greičio ruože dramatišką pergalę išplėšė Giedrius Notkus,… Plačiau

2012-07-17

Porsche klubui energijos suteiks nauji rėmėjai

Plėsdamas socialinės atsakomybės projektą nepriklausomas elektros energijos tiekėjas UAB „Energijos kodas“ pradeda remti Porsche klubą. 

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Sutinku