arrow-up.svg moon.svg

Pagrindinis Jūsų klientas – moteris

Verslo pasaulis šlovina moteris – galingiausias vartotojas pasaulyje, kurių įtaka pasaulio ekonomikai kasmet auga. Prognozuojama, jog iki 2018 metų, moterys džiaugsis stulbinamomis pajamomis, kurios išaugs nuo 13 mlrd. iki 18 mlrd. dolerių. Kaip spėja konsultavimo paslaugas teikianti kompanija „EY“, moterys ateityje turės dar daugiau galios, nes kontroliuos apie 75 proc. pinigų, kurie bus išleisti visame pasaulyje. Jau šiuo metu moterys daro įtaką net 85 procentams sprendimų, kokius pirkinius įsigyti šeimos namų ūkiui.

Skirtumai tarp vyrų ir moterų vartojimo

Dažnai sakoma, jog vyrai ir moterys iš skirtingų planetų, jie žvelgia iš kitokių kampų, ar reaguoja kontrastingai. Šie posakiai tik pagrindžia tiesą, jog lytis nulemia tai, kaip mes matome, suvokiame pasaulį ir vartojimą. Amžius, rasė ar geografija tampa tarsi antraeiliai dalykai, todėl sėkmės versle galima pasiekti tik suprantant vyrų ir moterų biologinius skirtumus, kaip hormonų lygio poveikį, smegenų struktūrą,  elgesį, kalbą, suvokimą.

Švelnioji lytis atlieka 70-80 proc. visų pirkimų, todėl jos gali daryti didelę įtaką vartojimo procesams ir rinkos augimui. Tiesa, moterų daromas poveikis pasireiškia ir netiesioginiu būdu, skatinant ar kritikuojant aplinkinių vartojimo įpročius.

Žvelgiant į pirmykščius laikus, moterys buvo maisto rinkėjos, kuriomis, galima teigti, išliko iki šiol. Dailioji lytis kartu yra mama, žmona, dukra, aprūpinanti visus savo artimuosius jos nuomone būtinomis, stilingomis prekėmis ar paslaugomis. Moterys dažniausiai tampa šeimos dovanų pirkėju ir nusprendžia, ką artimieji gaus švenčių proga.

Kaip moteris perka? Anot „Global Banking Aliance“ moterų rinkos analitikų, prieš kažką įsigydamos, jos ieško įvairios informacijos, rekomendacijų ir skiria daugiau laiko sprendimų priėmimui nei vyrai. Parduotuvėse dailioji lytis lankosi dažniau ir užtrunka ilgiau nei vyrai.

Atlikite eksperimentą, įleiskite vyrą ir moterį į vieną parduotuvę su konkrečiu tikslu. Kiek laiko šie žmonės užtruks? Kokia sistema vaikščios po parduotuvę? Psichologai teigia, jog moterys prekybos centruose yra rinkėjos, kurios eina per visas parduotuvės eiles, kad surastų geriausias prekes, o vyrai skuba link savo tikslo ir dažnai neperka nieko papildomo. Dar praėjusiais metais viename žinomiausių Lietuvos portalų pasirodė naujiena apie lietuvių moterų pirkimo įpročius, kaip pastebėjo vieno šalies prekybos tinklo atstovė, dailioji lytis yra pagrindinė pirkėjų auditorija, o tokia statistika rodo, jog verslui svarbu galvoti apie moteris.

Neseniai tyrimų centro „BI Intelegence“ atliktoje apklausoje buvo pastebėtos ir lyčių požiūrio į pirkimą internetu tendencijos. Kaip rodo duomenys, moterys kritiškiau vertina tokį vartojimo būdą. 40 proc. iš apklaustų 18-34 metų amerikiečių vyrų teigė, jog puikiausiai galėtų visas prekes įsigyti internetu, lyginant su moteriškos lyties atsakymais, šiuo būdu įsigyti prekes žavėjosi tik 33 proc. moterų. Šios apklausos metu pastebėta, jog vyrai mieliau už moteris apsiperka telefonu ir dažniau įsigyja daiktus internetiniuose aukciono portaluose, tokiuose kaip „eBay“, skelbia „BI Intelegence“. Anot jų, taip daro 43 proc. 18-34 metų vyrų ir 33 proc. to paties amžiaus moterų.

Apsipirkinėjančios moters šablonas bėgant metams kinta

Moters vartotojos paveikslas kitoks nei prieš dešimtis metų. Tai turėtų įsidėmėti verslo atstovai, nes dailiosios lyties atstovės tapo savarankiškesnėmis, žvelgiant pasauliniu mastu. Kaip niekada anksčiau daug moterų yra įsitvirtinę darbo rinkoje, užima aukštesnes pareigas. Kalbant apie šeimyninį gyvenimą, šiuolaikinės moterys tuokiasi vyresniame amžiuje. Žvelgiant į Lietuvos Respublikos statistikos departamento duomenis, dažniausiai tuokiasi 25-29-erių metų amžiaus moterys ir vyrai, tuo tarpu prisiminus ankstesnius laikus, 21-erių jau buvo puikus laikas pradėti šeimyninį gyvenimą.

Kokias išvadas galima daryti? Moterys didesnę laiko dalį skiria darbui, sau, kokybiškesniam gyvenimui. Tuo pačiu, jos yra išrankesnės ir racionaliau nei vyrai įvertina siūlomas prekes ir paslaugas, jų teikiamą finansinę riziką. Prieš kelis metus atliktame tyrime, viena didžiausių pasaulio bendrovių, teikiančių su finansais susijusias paslaugas „Prudential Financial“ išsiaiškino, jog 70 proc. moterų save laiko besisaugančiomis, atsargiomis pirkėjomis, ir mažiau nei 50 proc. sutinka prisiimti didesnę riziką leidžiant pinigus. Kai tuo tarpu 70 proc. apklaustų vyrų prisipažino, jog mėgsta „investicijų sportą“ ir yra pasiruošę dėl didesnės finansinės naudos, rizikuoti savo kapitalu.

Kadangi moterų populiacija pasaulyje didesnė, darosi aišku, jog verslas kas dieną savo marketingo sprendimais dažniausiai stengiasi įtikti, tapti patraukliais moteriai, kuri perka, pataria ką pirkti, o ko ne. Parduoti moteriai, tai yra suprasti jos lyties ypatumus, o kartu jos skirtumus. „Westpac Banking Corporation“ (Westpac) organizacijos moterų rinkų direktorė Larke Riemer yra pasakiusi, jog moterys nenori rožinių produktų. Joms reikia informacijos, švietimo, bendravimo galimybių ir pagarbos. Taigi šie dalykai yra tik pirmieji žingsniai link atsakymo, kaip parduoti moteriai. Kitas svarbus žingsnis, įtraukti moteris į savo darbo kolektyvą, kadangi jos geriausiai žino, kaip parduoti šiai lyčiai aktualius produktus.

«

»

Kiti pranešimai

2012-06-14

Sostinė kasmet sutaupys po 3,3 mln. Lt.

Vilniaus savivaldybė pasirašė sutartį su nepriklausomu elektros energijos tiekėju. Šis sprendimas ... Skaityti daugiau →

2014-02-07

LASF pagerbė Dakaro ralio dalyvius

Vasario 7 dieną Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF) apdovanojo Dakaro ralį įveikusius B. ... Skaityti daugiau →

2014-10-09

Lietuvoje žuvys bus sekamos akustine įranga

Prasidėjus antram rudens mėnesiui, Lietuvos žuvininkystės tarnybos Žuvivaisos skyrius bendradarbiaujant ... Skaityti daugiau →

2011-01-27

Socialinė atsakomybė – ne įstatymų nustatytas reglamentas

Jungtinės Tautos, Europos Komisijos vis garsiau šaukia, kad kompanijos turi būti socialiai atsakingos, ... Skaityti daugiau →

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Sutinku ×