arrow-up.svg moon.svg

„Networking“ – būdas parduoti save?

2014-09-15 Kas aktualu

Tikriausiai kiekvienas bent kartą esate sutikę žmogų, kuris įkyriai bando susipažinti ir siūlo vizitinę kortelę. Tokio tipo žmonės įsiterpia į pokalbį su tikslu įrodyti, koks jis yra šaunus ir įdomus. Tačiau, kai jam jau nebeįdomu, įkyruolis pasišalina, neparodęs nei trupučio susidomėjimo jo ištempto monologo klausiusiems žmonėmis. Toks žmogus nuolatos plečia savo pažinčių tinklą arba, kitaip sakant,  networking’ą.

„Networking“ – tai reiškinys, kai individai, grupės ar institucijos keičiasi informacija, paslaugomis norėdami jas parduoti, užmegzti kontaktus ar siekdami darbo vietos.

Naujame tyrime, paskelbtame „Administrative Science Quartely“, išsiaiškinta, jog neigiamas „networking‘o“ reiškinio suvokimas daro įtaką žmonių fizinio nepasitenkinimo ir moralinio nejaukumo jausmui. Mokslininkai pastebėjo, jog žmonės, turintys daugiau galios, besikeisdami informacija dažniausiai jaučiasi jaukiai, priešingai nei stiprių pozicijų darbe neturintys asmenys. Manoma, kad taip yra todėl, kad jie labiau pasitiki savimi, savo kompetencijomis, todėl nebijo bendrauti ir megzti naujas pažintis.

Minėtame tyrime pastebima įdomi dinamika. Žmonės, kurie dar nepasiekė aukštesnių lygių verslo pasaulyje, tai yra tie, kurie galėtų labiausiai pasinaudoti naudingų verslo santykių kūrimu, paprastai nedalyvauja „network‘inimo“ veiklose, nes jose jie jaučiasi nejaukiai. Dauguma mano, jog „networkinimas“ yra savanaudiškas. Tačiau naudojant jį ne tik ieškant kito žmogaus pagalbos, o kuriant abipusiai naudingus ryšius, tai nebebus egoistiška ir vers jaustis jaukiau.

Kaip pasiekti, kad „Networking‘as“ būtų efektyvus ir priimtinas būdas siekti užsibrėžtų tikslų?

  1. Pirmiausia reikia galvoti apie tai, ką pats gali duoti, o ne tik apie savo tikslą. Galima išgirsti teigiančių, jog jei tau „networking‘as“ yra tik priemonė pareklamuoti save, tai ilgalaikių rezultatų labai tikėtis nereikia. Kai atsiras kita galimybė dalintis informacija, pagalvok, kokias žinias, įgūdžius gali pasiūlyti kitiems.
  2.  Atrasti „networking‘o“ naudą su aplinkiniais, kolegomis. Tai ne tik turi būti būdas sužavėti įmonės lyderius. Santykių kūrimas su artimesniais žmonėmis gali padėti sumažinti izoliaciją ir padidinti pasitikėjimą savimi.
  3. Dalyvauti profesinėse organizacijose, renginiuose. Tai padėtų kelti savo kvalifikaciją, sužinoti apie verslo rinkos pokyčius, madas. Kartu tai galimybė rasti rėmėją ar pačiam tokiu tapti.
  4. Kurti santykius su žmonėmis iš visai kitų darbo sferų nei esi pats. Skirtingi žmonės generuoja skirtingas idėjas, todėl visuomet iš jų gali sužinoti kažką nauja, kas atvers galimybes. Reikia domėtis jų gyvenimu.
  5. Gerinti „networking‘o“ įgūdžius. Vietoj to, kad stebėtum kiek ryšių ar laiškų turi socialiniame tinkle „LinkedIn“,  laisvu laiku verčiau praktikuotis.

„Networking‘as“ šiuo metu svarbesnis nei bet kada anksčiau, nes dauguma darbuotojų yra gana izoliuoti. Pardavimų vadybininkai dažniau yra kelyje nei savo biure. Laisvai samdomi žmonės vis rečiau palaiko ilgai trunkančius santykius su kompanija.

Tyrimai įrodė, jog per pastarąjį dešimtmetį „networking‘o“ nauda išaugo. 2012  metais atliktame tyrime „Employee Job Satisfaction and Engagement: A Research Report by SHRM“, 27 proc. iš 600 apklaustųjų įvardijo „networking‘ą“ kaip svarbų aspektą pasitenkinimui savo darbu. Tarp visų įvardytų rodiklių, lemiančių pasitenkinimą darbu, tokių kaip atlyginimas, socialinės garantijos, kompetencijos kėlimo galimybės, papildomos naudos ir pan. „networking‘as“ šiame sąraše buvo 19-ioliktoje vietoje. Tuo tarpu 2004 metais, šis aspektas dar tik buvo įtrauktas į sąrašą ir neatsidūrė pirmame dvidešimtuke. Taigi, šis metodas efektyvus, siekiant padidinti darbuotojų įsipareigojimą, lojalumą įmonei, didinant žmonių pasitenkinimą savo darbu.  „Networking‘as“ kartu padeda ugdyti žmogaus asmenybę, plėsti kompetencijas.

„Networking‘as“ nebūtinai turi būti nejaukus. Kaip kalba ekspertai, svarbu, koks mūsų požiūris apie šį reiškinį, kaip mokėsite prieiti prie jums reikalingo asmens. Taip pat reikia teisingai atsirinkti žmones. Visi, kurie atrodo nenaudingi dabar, ateityje gali būti svarbūs, todėl verta paimti kontaktinius duomenis ir iš jų. Tuo tarpu svarbiausia būti įsitikinus savo galimybėmis, domėtis, kas vyksta aplinkoje, ir daryti viską, kad būti įdomiu, kad visi norėtų priimti jūsų vizitinę kortelę.

 

«

»

Kiti pranešimai

2013-12-17

A. Paliukėnas: Baltijos valstybės tokį aukštą tarptautinį postą užima pirmą kartą

Tarptautinės automobilių asociacijos (FIA) Generalinės Asamblėjos metu Paryžiuje pirmą kartą Lietuvos ... Skaityti daugiau →

2011-01-27

Užsakomieji straipsniai – manipuliacija ar korektiškumas?

Užsakomieji straipsniai – legalus ir akivaizdus reklamos žanras. Kadangi spausdintinės ar garsinės ... Skaityti daugiau →

2010-02-25

Greitųjų vartojimo kreditų asociacija: „Atsakomybę pirmiausiai turi jausti vartotojas”

Pastaruoju metu žiniasklaidoje šmėžuojančios žinutės apie greitųjų vartojimo kreditų rinką ... Skaityti daugiau →

2011-01-27

Lietuva – virš bedugnės stovinti bejėgė mergelė?

Nauja valdžia savo darbus pradėjo gan sunkiu  metu, kai per pasaulį nuvilnijo ekonominė krizė. ... Skaityti daugiau →

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Sutinku ×