arrow-up.svg moon.svg

Muzika, komunikuoja per inovacijas

2014-09-17 Kas aktualu

Kodėl „Apple“ ir „U2“ bendravimas sukėlė vartotojų nepasitenkinimą?

Rugsėjo 9 dieną vykusiame kompanijos „Apple“ naujojo telefono „iPhone 6“ pristatyme pasirodė visiems gerai žinoma grupė „U2“. Po renginio „Apple iTunes store“ klientai buvo nustebinti dovana – jų įrenginių muzikos galerijoje atsirado naujasis „U2“ muzikinis diskas „Songs of Innocence“. Ši staigmena skirta paminėti „iPod“ reklamos, kurioje filmavosi minima airių grupė, dešimtmetį. Deja, žinomų verslo atstovų ir grupės bendradarbiavimas sulaukė nemažai nusiskundimų iš fanų ir klausimo, kaip pašalinti šį albumą iš savo įrenginio?

Po šių skundų kompanija „Apple“ ėmėsi veiksmų ir sukūrė įrankį, kuris atliekant tris instrukcijoje nurodytus žingsnius leidžia ištrinti iš savo įrenginio albumą. Galimybė ištrinti dainas buvo suteikta po savaitės nuo įdiegimo (https://buy.itunes.apple.com/WebObjects/MZFinance.woa/wa/offerOptOut).

Kaip nemokamas dainų patalpinimas vartotojų įrenginiuose atrodo žvelgiant iš komunikacijos perspektyvos?

Žymus marketingo specialistas M. Lindstrom dar 2005 metais išleistoje knygoje „Brand Sense“ teigė, jog „garsas prekių ženklų marketinge – galinga priemonė, galinti daryti tiesioginį poveikį vartotojo emocijoms”. Tokia strategija pasitelkta ir šiuo atveju, todėl šį žingsnį galima laikyti puikia reklama, leidusia pasiekti apie 500 mln. vartotojų visame pasaulyje. Smūginė taktika buvo paveiki. Šiuo metodu pavyko sukelti triukšmą apie naują produktą, buvo sukurta galimybė jį padaryti pastebimu ir tai pavyko. Internautai pastebi, jog Apple sumokėjo už šį albumą ir leido vartotojams mėgautis nemokama, kokybiška muzika. Tokie komentarai, kaip „nuostabus albumas“, „šauni grupė“, „ačiū už nemokamą albumą“ rodo, jog kai kuriuos, būtent nemokamas albumas, labai nudžiugino.

Kita vertus, kritikų manymu, „U2“ nuėjo per toli ir septynerius metus ruoštą darbą pavertė pigiu kūriniu. Internete atsirado ir daug neigiamų komentarų šia tema. Pradėta diskutuoti apie žmogaus teisę rinktis, ką jis nori atsisiųsti į savo telefoną. Komentatoriai pastebi, jog nemokamai patalpintas albumas „iStore“ nėra bloga idėja, bet prievarta produktų brukti nederėtų. Žmonės teigia, negalintys būti dėkingi už dovanas, kurių jie nenori, ir kurios užima telefono atminties vietą. Komentaruose galime rasti nemažai skeptiškai nusiteikusių ir prieš „U2“ albume esančias dainas, kurios anot jų nėra niekuo ypatingos.

 Ar tęsis Apple ir U2 bendradarbiavimas?

Šių kompanijų partnerystė prasidėjo 2004 metais, kai muzikantai tapo „Apple iPod“ muzikos grotuvų reklamos veidais. Ant įrenginių buvo galima rasti visų muzikantų parašus, o nusipirkę naujuosius „Apple iPod“, gaudavo dar neišleisto grupės albumo dainų. Nuo to laiko įvairūs „U2“ kūriniai skambėdavo įvairiose „Apple reklamose“,  „iTunes“ vartotojai galėdavo nemokamai atsisiųsti naujausią grupės kūrinį ir pan.

Viename, prieš kelias dienas pasirodžiusiame interviu, „U2“ grupės vadybininkas nesutiko su kritikais ir neigė, esą tokia albumo populiarinimo strategija pavojinga muzikantų profesijai. Jis tikino, jog toks pavyzdys turėtų įkvėpti artistus kūrybingiau mąstyti apie produktų pristatymą.

Žinome, jog „Apple“ ir „U2“ pasirašė ilgalaikio bendradarbiavimo sutartį ir toliau sieks viešinti inovacijas muzikos pasaulyje. Grupė nenori, kad žmonėms jų kūriniai būtų tik MP3 duomenys. Anot jų, įvairios turinio formos leis vartotojams labiau įsitraukti ir pajausti gilesnes muzikos prasmes. „Apple“ direktorius pažymi kitą svarbų aspektą, kad toks žingsnis pasižymės muzikos istorijoje, nes senasis būdas, kompaktinio disko, kaip fizinio daikto pirkimas, nebetinkamas.

„U2“ nevieninteliai naudojasi išmaniosiomis priemonėmis paremtomis viešinimo kompanijomis. Pavyzdžiui, grupė „Radiohead“ 2007 metais leido vartotojams patiems nuspręsti albumo „In Rainbows“ kainą. Kitas atlikėjas „Jay-Z“, 2013 metais specialia programėle paskleidė tūkstantį nemokamų albumo kopijų „Samsung Galaxy“ vartotojams. Galima daryti išvadą, jog naujieji muzikos viešinimo ir pardavimo sprendimai, pasieksiantys vartotojus patraukliausiais būdais, bus vis plačiau naudojami.

Taigi,  apsvarsčius internete pasirodžiusią informaciją, galima teigti, jog rugsėjo 9-osios reklaminė kompanija, buvo naudinga tiek U2, tiek gigantei „Apple“. Nors naujojo „U2“ muzikinio albumo instaliavimas į „Apple“ vartotojų įrenginius papiktino nemažą dalį visuomenės, tačiau nepastebėta neliko. Tuo tarpu kita žmonių grupė gauta dovana patenkinti arba jos nesureikšmino Kaip pastebi Apple vadovas, gauta jau daugiau nei 4 mln. užsakymų nuo rugsėjo 12 dienos. Šis įvykis, vienas iš gerų pavyzdžių kaip kompanijos, turėdamos skirtingus interesus, gali padėti viena kitai pasiekti tikslus. Taip pat tai galimybė pasimokyti, kad nevalia pažeisti vartotojų privatumo ir prievarta brukti produktus, kaip tai padarė airių muzikantai „U2“ ir kompanija „Apple“.

«

»

Kiti pranešimai

2015-10-08

„Google“ pagreitina mobilųjį internetą tiek naršytojams, tiek naujienų skleidėjams.

Beveik 60% šiuo metu internete ieškomos informacijos yra atidaroma per mobiliuosius įrenginius. Kalbant ... Skaityti daugiau →

2013-05-31

Lietuviai dar tik pradeda domėtis skaitmeniniu dizainu

Nemaža dalis lietuvių Skandinaviją laiko sektinu pavyzdžiu daugelyje skirtingų sferų, tačiau, ... Skaityti daugiau →

2016-03-07

Kas bendro tarp raudojono kilimo ir ROI (Investicijų grąžos)?

Praūžus Oskarų apdovanojimams, visos antraštės mirga nuo garsenybių, pasipuošusių garsių dizainerių ... Skaityti daugiau →

2013-05-07

Kauniečiai perka kotedžus, vilniečiai – butus

Nekilnojamojo turto rinkai pradėjus rodyti pirmuosius augimo požymius, daugelis sukruto ir pradėjo ... Skaityti daugiau →

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Sutinku ×