arrow-up.svg moon.svg

Mobiliojo amžiaus rinkodara

Dar prieš penkerius metus nebūtume pagalvoję, jog mobilieji telefonai taps ne tik patogia susisiekimo priemone, tačiau ir pirkinių,  žaidimų ar informacijos pasiekimo įrankiu. Kasmet išmaniųjų telefonų populiarumo kreivė kyla aukštyn, o mokslininkai vis aktyviau kalba apie šių prietaisų naudojimo maniją. Savaime suprantama, kad esant tokiai situacijai, verslo atstovai vartotojus bando sudominti pasitelkdami šias inovacijas, o mobilieji sprendimai tampa viena iš svarbiausių įmonės marketingo strategijos priemonių.

Mobiliųjų prietaisų populiarumas

2014 metais pastebėtos tendencijos, jog verslas savo rinkodaros sprendimus pritaiko prie mobiliosios erdvės lankytojų poreikių. Turbūt nesuklysime pasakydami, jog telefonu greičiau ir patogiau galima perskaityti ne tik elektroninį paštą ar dienos naujienas, tačiau ir operatyviau pavyksta surasti reikiamą informaciją. Juk išmanusis įrenginys su dažnu iš mūsų yra beveik visada.

Taigi, mobilieji prietaisai tampa pirmuoju arba vieninteliu naršymo internete įrankiu, kurį naudoja 60 proc. išmaniųjų telefonų, planšečių vartotojų iš viso pasaulio. Dažnai šie prietaisai jiems būtini kaip vanduo, be kurio žmogus neištvertų daugiau nei kelių dienų, teigia mobiliosios reklamos paslaugas teikianti bendrovė „TeleNav“. Organizacijos atlikto tyrimo duomenimis, net 70 proc. apklaustųjų tam, kad galėtų naudoti mobiliuosius prietaisus, savaitei sutiktų paaukoti alkoholio vartojimą, 63 proc. šokoladą, 33 proc. seksą ar net 22 proc. nesivalytų dantų.

Kaip skelbia įvairūs statistiniai duomenys, kitos medijų priemonės naudojamos rečiau nei mobilieji telefonai. Televizija žiūrima vidutiniškai 1,5 valandos, personaliniai/nešiojami kompiuteriai mūsų naudojami vidutiniškai 1,6 valandos, o tuo tarpu mobiliesiems įrenginiams, paskiriame net 1,8 valandos per dieną (šaltinis: State of mobile).

Kaip paskatinti vartotoją pirkti, kai pasiūla tokia milžiniška?

Kaip demonstruoja statistika, 2014 metais, net 50,3 proc. elektroninių parduotuvių duomenų buvo peržiūrėti naudojantis mobiliaisiais prietaisais („Shopify“ duomenys). Taip pat, anot duomenų bazių paslaugas teikiančios „SAP“ kompanijos, 70 proc. mobiliųjų prietaisų naudotojų mano, jog verslas turi aktyviau naudoti tekstines žinutes, nes tai yra puiki galimybė patraukti vartotojo dėmesį. Pagal apklausų atlikėjo „Ipsos observer“ rezultatus, didžiausio, patrauklumo sulaukia žinutės, kurios orientuotos į kainas ar pristato nuolaidas. Tokią nuomonę išreiškė 66 proc. respondentų. Taip pat pastebėta, jog mobiliosiomis žinutėmis siunčiama informacija turi būti artima gavėjo laiko (52 proc.) ir vietos (50 proc.) atžvilgiu.

Laisvos, nuobodžios akimirkos su išmaniuoju telefonu tapo pamirštos, o rinkodaros specialistai vis didesnes lėšas skiria mobiliųjų žaidimų ir programėlių marketingui. 2014 metais mobiliųjų žaidimų programėlių sektorius apėmė 17 milijardus dolerių, iš kurių 50 proc. sudarė pajamos. Populiaraus tinklalapio „Forbes“ prieš kelias dienas publikuotame straipsnyje apie mobilaus marketingo tendencijas teigiama, jog praėjusiais metais pelningiausių „Apps“ trejetuke rikiavosi žaidimai. Nenuostabu, nes atkreipiant dėmesį į aplinkoje išmaniuosius telefonus naudojančius žmones, dažnas iš jų žaidžia žaidimus net laukdamas eilėje ar pietaudamas.

Tiesa, norint sėkmingų rezultatų, reikia įvardyti kokią auditorija bus bandoma pasiekti – „Android“ ar „Apple“ vartotojus? Kaip pažymi žymus naujienų tinklalapis Forbes.com, reklamos didesnę sėkmę atneša „Android“ platformose.

Taigi, mobilusis marketingas aktyviai konkuruoja su kompiuterinėmis technologijomis. Įvairius poreikius tenkinančios išmaniosios programėlės („Apps“) tampa ne tik reklamine priemone, bet ir galimybe tiesiogiai parduoti savo prekes, kai gali išsiųsti draugui dovaną ar sumokėti už banko paslaugas. Išsiskirti sunku, tačiau kaip bebūtų, patariama neatsilikti nuo rinkos tendencijų, kurios skelbia jog mobiliojo marketingo rinka, didelė tikimybė, augs ir 2015 metais.

 

«

»

Kiti pranešimai

2010-02-17

Už kartingo federacijos vairo sėdosi naujas prezidentas

Nuo šių metų sezono už Lietuvos kartingo federacijos (LKF) vairo sėdosi naujas prezidentas (LKF) Ramūnas Savickas,… Plačiau

2011-07-21

UAB „Druskininkų Rasa“ investicijas skiria maisto saugai

Siekiant išvengti maisto saugos klaidų ir užtikrinti gaminamos produkcijos kokybę, bendrovėje „Druskininkų Rasa“ buvo įdiegta maisto… Plačiau

2010-03-30

3,8 mln. litų už Lietuvos automatinių meteorologinių stočių tinklo modernizavimą

Praeitą savaitę informacinių ir ryšių technologijų (IRT) įmonių grupei priklausanti bendrovė „Elsis TS“ ir Lietuvos hidrometeorologijos… Plačiau

2011-07-14

Lietuvoje rasti nauji kenkėjai

Vabalai iš Tailando kelionės priemone pasirinko ryžių pakuotes. Kenkėjų kontrolės ekspertai „Dezinfa“ gavo pranešimą apie neaiškios… Plačiau

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Sutinku