arrow-up.svg moon.svg

Marketingas įpusėjus 2013 – iems. Koks jis?

2013-09-10 Kas aktualu

Reklamos, marketingo atstovai, kaip ir astrologai, mėgsta paspėlioti kas laukia ateityje. Tiesa, jų spėjimai paremti ne dujų kamuoliais kybančiais danguje, o stebėjimais ir patirtimi. Taigi, kas buvo prognozuota marketingo pasauliui 2013 metais ir kas jau įvyko? Let’s look to the predictions about marketing trends in 2013 and see which of them became reality.

Socialinė medija tobulės

Šis spėjimas nebuvo akla pranašystė, jis paremtas gana akivaizdaus proceso stebėjimu – pastaraisiais metais bene kiekviena įmonė kūrė savo profilius įvairiausiuose socialiniuose tinklalapiuose. Natūralu, kad daugėjant vartotojų srautui, didėja ir paslaugų, funkcijų poreikis, todėl socialinė medija turi judėti pirmyn.

Nereikia ilgai sukti galvos, kad pastebėtume, jog šie spėjimai buvo taiklūs. Bet kuris besinaudojantis socialiniu tinkalapiu facebook mato, kad laikas nuo laiko pateikiami atnaujinimai, kurie dažniausiai erzina, bet prie jų pripratus supranti, kad viskas tapo kur kas patogiau. Pavyzdžiui, 2013 metų rugpjūčio mėnesį šis tinklapis įdiegė vadinamąją „EdgeRank“ atranką naujienoms. Ši naujienų atrankos sistema algoritmų pagalba atrenka, ir į viršų iškelia naujienas tų profilių, kurie jums artimiausi, registruoja, lygina, kokio populiarumo jūsų ir jūsų kontaktų įrašai, kaip dažnai jie skelbiami, kiek kartų jais pasidalijama. Nuo šiol Facebook’e  naujienos ranguojamos pagal šiuos ir kitus kriterijus.

Taip pat atnaujindamas naujienų lauką Facebook įdiegė ir galimybę paslėpti įrašus (seniau juos buvo galima tik pašalinti), kas taip pat yra gana inovatyvi idėja.

Paprastumo viešpatavimas

Marketingo orakulai manė, kad 2013 metais sėkmingiausios bus tos marketingo strategijos, kurios bus paprastos ir natūralios. Šios strategijos tiesiog turi pademonstruoti, kad produktas ar paslauga yra aukštos kokybės ir palengvins klientui gyvenimą. Toks jų spėjimas buvo paremtas manymu, kad žmonės jau persisotinę, pavargę nuo blizgučių ir ryškių šviesų. Tokio pobūdžio – šokiruojančios, pompastiškos, prabangios, perpildytos reklamos jau nebegali būti veiksmingos, nes žmones šios reklamos paprasčiausiai erzina ir atstumia. Tai panašu į tiesą, bet vargu ar tai yra būtent 2013 metų marketingo bruožas. Reklamos, logotipai paprastėja jau kuris laikas. Kaip antai „Nike“ prekinis ženklas jau prieš kurį laiką tapęs tiesiog varnele, o šių metų pradžioje pasirodė  Microsoft vėliavėlė staiga praradusi dalį spalvų. Šių metų rugsėjo mėnesį „Alita“ nuo prabangaus, barokinio logotipo perėjo prie aiškus, paprasto prekinio ženklo.

Reklama pamažu paprastėja, dėl šiomis dienomis vyraujančių paslaugų ir prekinių ženklų gausos bei milžiniško informacijos srauto. Kitaip sakant, kad tave prisimintų, turi būti paprastas, tačiau pastebimas, įsimenamas, bet nerėžiantis akies.

Internetinio marketingo nenuspėjamumas

Dar viena prognpozė – marketingo augimas internetiniuose portaluose turėtų aprimti, dėl labai paprastos priežasties – viskas jau padaryta. Iki dabar kompanijos intensyviai kūrė puslapius, profilius, bet dabar jie jau yra. Kurti nieko nebereikia, kūrybinis procesas jau baigtas.

Teoriškai šis spėjimas gana logiškas, tačiau realybėje jis ne visai pasitvirtino. Pavyzdžiui, net 67 %  JAV įmonių planuoja intensyvinti savo veiklą socialiniame tinklapyje Twitter. Taip pat inovatyvios įmonės ėmė naudoti tokius puslapius kaip Instagram.  Netgi blogų naudojimas išaugo kone 16 %. Bandyti prognozuoti internetinio marketingo ateitį sudėtinga tiesiog dėl to, kad pats internetinis pasaulis sunkiai nuspėjamas.

Mobiliųjų telefonų vaidmuo

Pastaraisiais metais žmonės įsigiję daugiau išmaniųjų telefonų nei kompiuterių, todėl metas įmonėms išnaudoti galimybes smartfonų srityje.  Marketingo specialistai spėjo, kad metams įsibėgėjus bene visos įmonės turės savo programėles, skirtas išmaniesiems telefonams.

90 % įmonių  JAV jau turi savo puslapius pritaikytus mobiliesiems telefonams, bet tik 20 % iš jų operatyviai atnaujina ir skelbia visą naujausią informaciją. Tai galima vertinti kaip neišnaudotą galimybę.

Puikus išmaniųjų telefonų eros išnaudojimo marketingo tikslais pavyzdys – žurnalo „Forbes“ idėja prie kiekvieno žurnalo numerio pridėti wi-fi priegą. Microsoft susivienijo su „Forbes“ ir T – mobile įgyvendindami šią unikalią idėją – į žurnalą jie įdėjo miniatiūrinę „Hotspot“ mikroschemą – tokiu būdu žmonės gali prisijungti prie interneto bet kada ir bet kur, jei tik šalia savęs turi „Forbes“ žurnalą. Dabar šio žurnalo skaitytojai tiesiog negali paleisti jo iš rankų ir nešiojasi su savimi visur, nelygu namų raktus ar piniginę.

Nuspėti marketingo tendecijas sunku, nes iš esmės būtent tos idėjos, kurios buvo neprognozuotos ir yra geriausios, kaip antai „Forbes“ pasiūlymas naudotis internetu su sąlyga, kad nešiosiesi žurnalą kartu su savimi.

Social media getting smarter

Marketing specialists guessed so because of obvious assumption– year after year many companies were creating their websites and profiles. It is logical to think that if more people are using social media services it must get better and propose more opportunities. And they were right. Just look at Facebook website, now they give us news’s feed by using EdgeRank, possibility to hide posts from the wall and other.

Simplicity will reign supreme

Most successful marketing strategies will be the ones that are simple, promote goods and services that serve to simplify the consumer’s life. This guess is based on the fact that people are tired from huge, colorful and “loud” informational stream. They were right about that. In fact, we can see that marketing strategies getting simpler. For instance, Nike’s logo now is just tick and Microsoft’s logo has just one color from this year…

Internet marketing will slow down?

Experts predicted that internet marketing growth should stop. But in reality it is not the case.  About 67 % companies (US) said that they will communicate more intensively in Twitter, usage of blogs has grown about 16 % in the first half of 2013. That just proves that Internet is rarely predictable.

What about smart phones?

Last year, more people purchased smart phones than computers. Marketing specialists think that until the end of the year majority of companies will have special apps for smart phones.

Perfect example – “Forbes” magazine idea to provide their readers with  wi-fi. Microsoft teamed up with Forbes and T-mobile to insert a miniature hotspot into magazine. Now Forbes readers have one more reason to carry the magazine with them.

«

»

Kiti pranešimai

2014-10-24

Kasparas Navickas – FIA akademijos atrankoje

FIA jaunųjų lenktynininkų akademijos atrankoje Lietuvos garbę gins augantis ralio kroso talentas ... Skaityti daugiau →

2014-09-16

Startuoja bilietų prekyba į „Rally Classic“ Druskininkai 2014

Likus šiek tiek daugiau nei dviem savaitėms iki paskutinio Lietuvos ralio čempionato etapo ir išvažiuojamojo ... Skaityti daugiau →

2011-01-27

Politinės komunikacijos žingsnis į priekį?

Propaganda…žodis didžiajai visuomenės daliai keliantis itin neigiamas emocijas. Viena iš priežasčių ... Skaityti daugiau →

2012-01-17

Prievarta, dvokas ir kitos tamsios blakių gyvenimo detalės

Per didžiąsias metų šventes žmonės šurmuliuoja ne tik prekybos centruose, kavinėse bei restoranuose, ... Skaityti daugiau →

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Sutinku ×