arrow-up.svg moon.svg

Kaip nesuklysti apsiperkant internetu?

Vis dažniau, nerasdami norimų produktų, žvalgomės į užsienio rinkas, tačiau matydami milžinišką internetinių parduotuvių iš viso pasaulio prekių asortimentą, deja, ne visada norimus daiktus galime parsisiųsti į Lietuvą arba patiriame labai dideles daikto transportavimo išlaidas. Kaip išvengti skaudžių apsipirkimo internetu klaidų pataria siuntų siuntimo ekspertai.

Rekomendacijos ir patikimumas

Remiantis „Lietuvos pašto“ pateikiamamais duomenimis, 2015-ųjų pirmąjį ketvirtį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2014-aisiais, siuntų siuntimo skaičius iš užsienio išaugo 23% ir spėjama, kad kasmet jis didės. Natūralu, kad perkant internetu vis dažniau kiekvienas iš mūsų pradedame dairytis ir į užsienio rinkas – ieškoti platesnio prekių asortimento ar palankesnių kainų. Tačiau, pasak siuntų siuntimo ekspertų, nors užsienio rinkose tikrai apstu viliojančių pasiūlymų, bet aklai jais susižavėti nederėtų, o prieš perkant būtina pasidomėti internetinės parduotuvės reputacija ir patikimumu.

Apsipirkinėjant internetu vienas iš didžiausių pirkėjų nuogąstavimų – ar jie gaus prekę, kurią užsisakė. Jei pirksite tokiose svetainėse kaip „Amazon“ ar žinomų vardų oficialiose e. parduotuvėse – tokių problemų neturėtų kilti, tačiau čia kainos kur kas didesnės nei, pavyzdžiui e. aukcionuose – „Ebay“, „AliExpress“.

Visgi, kad ir kur bepirktumėte, pirmiausia reikia pasidomėti apie e. svetainę. Paieškoti kitų pirkėjų atsiliepimų, prekių apžvalgų, skundų, pažiūrėti, kiek laiko veikia parduotuvė. Tačiau nepamirškite, kad pačioje svetainėje, kurią administruoja jos savininkai, dažniausiai lieka tik geri atsiliepimai, tad juos turite įvertinti kritiškai.

Tas pats galioja ir renkantis prekes – atidžiai perskaitykite jos aprašymą: kas įeina į jos komplektaciją, kokie turimi dydžiai. Itin svarbu peržiūrėti dydžių lenteles, nes kiekvieno gamintojo dydžiai gali skirtis. Taip pat, jei perkate iš Kinijos, turėkite omenyje, kad nei nurodyti centimetrai, nei kiti išmatavimai gali neatitikti jūsų lūkesčių ir dažniausiai bus gerokai mažesni.

Nepamirškite ir to, kad galite drąsiai rašyti parduotuvės konsultantams, klausti visų jums aktualių klausimų ir net derėtis dėl galutinės produkto kainos. Jei matote, kad kitur ta pati ar panaši prekė yra parduodama šiek tiek pigiau – būtinai apie tai praneškite ir panaudokite kaip kozirį derybose.

Norėdami užtikrinti mokėjimų saugumą, naudokitės mokėjimų sistemomis, („Paypal“, „Allpay.net“ ir kt.). Šios sistemos jus apsaugos nuo galimų vagysčių, taip pat padės susigrąžinti pinigus, jeigu jūsų prekė nebus pristatyta.

Svarbu žinoti, kad svetainė, naudojanti mokėjimų apsaugos metodus, turi prasidėti https://, o ne http://.

Taip pat kaip ir realius čekius, taip ir e. mokėjimų sąskaitas, patvirtinimus ir kitus su tuo susijusius dokumentus, saugokite bent iki prekės garantinio laikotarpio pabaigos.

Prekės pristatymas ir grąžinimas

Kita labai dažna problema, pasak siuntų siuntimo platformos „siuskpigiau.lt“ vadovo Mindaugo Šilkūno, yra prekių pristatymas.

„Jei užsisakinėjate internetinėse parduotuvėse Lietuvoje, tada viskas priklauso nuo svetainės patikimumo. Čia problemų iškilti neturėtų, o prekę, jei ji yra sandėlyje, turėtumėte gauti per 1-4 darbo dienas. Tačiau dėl nedidelės prekių pasiūlos ir pakankamai aukštų kainų lietuviai labai dažnai žvalgosi į užsienio e. parduotuves ir susiduria su problema, kad, pavyzdžiui, prekių iš JAV ar daugelio Jungtinės Karalystės parduotuvių į Lietuvą nepristato. Tada yra ieškoma giminių, draugų ar pažįstamų, kurie persiunčia prekes į gimtinę“, – sako jis.

Visgi, toks siuntimo būdas nėra optimalus. Visų pirma, pirkėjas turi du kartus sumokėti už siuntimą. Tad prekės kaina gana ženkliai išauga. Antra – dažnai nenorima, kad draugai ar pažįstami žinotų, ką jūs norite įsigyti bei nuolatos prašyti pagalbos persiunčiant prekes.

Norint išvengti šių situacijų, galima naudotis siuntų siuntimo kompanijų siūlomomis kurjerių paslaugomis, kurios leidžia gauti prekes iš viso pasaulio.

„Ši paslauga leidžia patiems greitai ir be pašalinių žmonių pagalbos užsisakyti norimus daiktus. Pirkėjams tereikia parašyti e. parduotuvei, kad jų prekes paims kurjeris, žinoti siuntos išmatavimus ir svorį bei paprašyti pardavėjo, kad jis užklijuotų siuntos lipduką ir ją perduotų atvykusiam kurjeriui“, – alternatyvą pristato „siuskpigiau.lt” vadovas.

Tokiu pačiu principu netikusias prekes galima grąžinti pardavėjui. Tačiau svarbu nepamiršti, kad kiekvienoje šalyje prekės grąžinimui skirtas laikas yra skirtingas. Lietuvoje tai galima padaryti per 14 dienų nuo prekės įsigijimo.

Nepamirškite visada pareikalauti siuntos siuntimo sekimo numerio, kuris leis jums stebėti, kur yra siunta bei padės ją rasti dingus ar išsiaiškinti, kodėl siunta vis dar nepasiekė jūsų namų.

«

»

Kiti pranešimai

2009-10-19

Greitųjų vartojimo kreditų verslas klesti — mitas

Greitųjų vartojimo kreditų asociacijos (GVKA) nariai griauna žiniasklaidoje pastaruoju metu sukurtą ... Skaityti daugiau →

2009-11-09

Dinozaurai netrukus sudrebins ir Lietuvą

Su lig kiekviena diena vis garsiau girdimas milžiniškų dinozaurų riaumojimas. Netrukus priešistorinių ... Skaityti daugiau →

2013-10-18

Šarūnas Liesis: lenkai yra labai patenkinti mūsų trasomis

Patvirtinus, kad Lietuvoje tikrai išvysime pasaulio ralio čempionato etapą, apie pirmuosius pasirengimo ... Skaityti daugiau →

2012-02-07

5 metai – brandus amžius komunikacijos rinkoje

Komunikacijos rinkai Lietuvoje skaičiuojant dvidešimtmetį, integruotos komunikacijos kompanija „Visetas” ... Skaityti daugiau →

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Sutinku ×