arrow-up.svg moon.svg

Kaip lankytojus paversti klientais? Gražus dizainas – dar ne viskas.

2015-09-18 Kas aktualu

Vienos didžiausių pasaulyje konversijos agentūros, „Web Arts“, generalinis direktorius teigia, kad ne interneto svetainės grožis generuoja pardavimus. Anot jo yra daugybė pavyzdžių, kai įmonė dirba sėkmingai, nors internetinės svetainė neatrodo labai moderniai ir estetiškai. Viena iš tokių e. parduotuvių yra „Amazon“.

„Tiesą sakant, dizainas neturi labai didelės įtakos konversijai. „Amazon“ estetiškai neatrodo labai gražiai, bet lankomumą nulemia tam tikri psichologiniai principai. Vienas jų yra įsipareigojimas. Tai reiškia, kad žmonės, kurie susimoka už tapimą privilegijuotais klientais, jų paslaugomis naudojasi dažnai, nes iš to nori išpešti kuo daugiau naudos. Be to, „Amazon“ naudotis taip lengva, kad kompanijai pavyko suformuoti tam tikrą įprotį, kaip reikia apsipirkti internete, o žmonės įpročius keičia nenoriai. Po 30 kartų jūs jau tikrai neprisiversite pirkti kitur, nes taip pajustumėte diskomfortą“, – e. prekybos milžinės sėkmę aiškina p. Morysas.

Svarbu ne tik dideliems

Taip pas p.Morysas pamini, jog dažniausiai apie vartotojų lojalumą domisi stambiausios įmonės kurios generuoja didelius lankytojų srautus ir net mažiausias pokytis gali turėti reikšmingos įtakos. Tačiau tuo susirūpinti vertėtų ir mažoms bei vidutinio dydžio įmonėms prekiaujančioms internete.

„Tuo susirūpinti turėtų visos bendrovės, kurios vykdo pardavimus internete. Pavyzdžiui, 100 mln. Eur pajamų per metus gaunanti bendrovė 1% daugiau lankytojų paverčia pirkėjais. Gali būti, kad jos pajamos nuo to išaugs 1 mln. Eur“, – dėsto specialistas.

Svarbiausia suprasti vartotoją

Verslininko nuomone pirmiausia ką turėtų padaryti įmonė norėdama lankytojus paversti klientais, tai yra pažvelgti į savo interneto svetainę jų akimis. „Didžioji dalis kompanijų neatlieka savo namų darbų, jos neanalizuoja savo vartotojų ir negalvoja, kaip optimizuoti informaciją svetainėse. Svetainių kūrėjai negali į jas pažvelgti iš tos pačios perspektyvos kaip ir vartotojai, todėl jie turi bendrauti“, – įsitikinęs p. Morysas.

Kompanija, analizuojant vartotojo elgseną ir siekiant suprasti kokie elementai kokias emocijas jiems kelia, naudoja sudėtingus metodus, tačiau dalį veiksmų gali atlikti ir pačios įmonės, be profesionalų pagalbos.

„Aš pakviesčiau 5 dalyvius ir duočiau jiems, sakykim, 4 internetines drabužių parduotuves. Tada paprašyčiau susirasti mėlynus džinsus ir stebėčiau, kaip jie ieško šios prekės, klausčiau, kodėl jie atlieka tam tikrus veiksmus, kodėl pasirenka būtent šiuos džinsus. Juk čia irgi veikia ne tik kainos faktorius“, – siūlo ekspertas.

Ši technika vadinama akių sekimu ir tam naudojama speciali akių sekimo įranga. Nors ši įranga ir parodo kur vartotojas žiūri, vis tiek reikia specialistų pagalbos norint suprasti kodėl jie taip daro. Dažniausiai šiuos renginius kompanija naudoja įtikinant potencialius klientus, kad jiems reikia jų paslaugų.

Dideli paveikslėliai nebūtinai padeda

Pastaruoju metu dažna svetainė turi mažai elementų, bet tik ją atsivertę pamatysite dideles nuotraukas ar kitus stambius grafinius elementus. Ponas Morysas mano, kad tokie sprendimai padeda ne visiems ir juos reikia naudoti atsargiai.

„Vizualiniai sprendimai ir dideli paveikslėliai nebūtinai padeda. Neseniai Šveicarijoje analizavome draudimo paslaugas teikiančių bendrovių svetaines. Joms reikia aiškumo, o ne didelių nuotraukų, kad neatgrasytų klientų per stipriai piršdamos savo paslaugas. Dėl to didelių paveikslėlių nenaudoja „Amazon“ ir sėkmingiausia kelionių svetainė „booking.com“, jos atrodo techniškai ir nelabai gerai, bet nesudaro įspūdžio, kad siekia žūt būt parduoti. Aišku, yra ir priešingų pavyzdžių. „Spotify“ ir „Airbnb“ turi didelius grafinius elementus, bet kartu yra ir labai paprastai naudojamos, parodo savo modernumą. Tokiais atvejais dideli paveikslėliai pasiteisinama, tačiau viskas priklauso nuo to, ką norima pasakyti“, – įsitikinęs ekspertas.

Vidutinis apsipirkimo lygis – 3%

Ponas Morysas sako, kad atliktas tyrimas parodė, jog vidutinis konversijos rodiklis e. komercijoje yra 3%, tai reiškia, kad iš 100 apsilankiusių asmenų 3 kažką nusiperka. Tačiau kai kuriose srityse toks reitingas būtų aukštas. Pavyzdžiui kelionių agentūrų svetainėse klientai apsilanko kelis kartus ir tik tada priima sprendimą pirkti, todėl jų reitingas nesiekia 2%. Taigi, priklausomybė nuo parduodamų prekių yra labai didelė ir lygintis su kitomis bendrovėmis gali būti klaidinga. Ekspertas vietoje to siūlo lygintis su dabartiniu rezultatu ir tuo, ko galima pasiekti. Anot jo, žvelgiant bendrai, normalus reitingas galėtų svyruoti tarp 2% ir 6%.

Rinka dar tik formuojasi

Skirtingose kultūrose žmonės turi nevienodus įpročius, taip pat prisideda ir kalbiniai nesutapimai, todėl kiekvienai šaliai ar regionui reikėtų individualizuoti internetinę svetainę. Šiuo metu lankytojų pavertimo klientais paslaugas teikia nedaug kompanijų, tačiau rinka sparčiai formuojasi, nes sprendžiama problema yra tokia aktuali, kad ateityje kiekviena didelė internete prekiaujanti bendrovė turės konversijos specialistą.

Parengta pagal www.vz.lt straipsnį.

«

»

Kiti pranešimai

2013-09-18

Kaip įsigyti savo pirmąjį būstą?

Atėjo tas metas, kai pribrendote įsigyti nuosavą būstą, bet staiga suvokiate, kad nežinote, nuo ... Skaityti daugiau →

2017-09-25

Dėl Lietuvos ralio čempionato finalinio etapo bus ribojamas eismas

Rugsėjo 29-30 dienomis vyks finalinis Lietuvos ralio čempionato etapas. Dėl šio renginio Druskininkų ... Skaityti daugiau →

2015-03-10

LASF prezidento rinkimai įgauna pagreitį

Panašu, kad iki Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) prezidento rinkimų likus mažiau nei ... Skaityti daugiau →

2015-01-08

Kokie buvo 2014-ieji marketingo pasaulyje?

Atėję naujieji metai yra laikas, kai turime apmąstyti praėjusį laikmetį, apgalvoti planus naujiesiems ... Skaityti daugiau →

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Sutinku ×