arrow-up.svg moon.svg

G. Furmanavičius: Automobilių sportas negali vykti saugumo sąskaita

Naują automobilių sporto sezoną lenktynininkai, komandos bei žiūrovai pradeda su iškeltais aukščiausiais Tarptautinės automobilių asociacijos (FIA) ir Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) saugumo reikalavimais. 

 Saugumą kuria ir atsakomybe dalinasi visi

 Automobilių sportas sutraukia minias gerbėjų, kurie žavisi trasomis skriejančiais mini techniniais stebuklais ir rodomu lenktynininku meistriškumu. Tačiau kur didelis greitis ir azartas – ten ir didelis pavojus, o aukščiausi FIA saugumo reikalavimai, kasmet vis saugesnėmis tampančios trasos bei modernesnė technika sumažino tiek vairuotojų, tiek ir žiūrovų budrumą.

Tai pastebi ir buvęs garsus F1 pilotas Anthony Davidson, pasak kurio, bandymai šį sportą padaryti saugesniu tik padidino rizikos faktorių.

„Kuo saugesnė trasa, tuo neatsakingesnis vairavimas. Lenktynininkai galvoja, kad šiuolaikiniai bolidai yra itin saugūs, todėl tiesiojoje galima stumdytis susiliečiant automobilių ratais, kurie šiuos smūgius lengvai atlaikys.“

LASF prezidento Gintaro Furmanavičiaus teigimu, svarbu suprasti, kad šiame itin pavojingame sporte už saugumą yra atsakinga visa bendruomenė – organizatoriai, sportininkai ir žiūrovai.

„Šiemet LASF dar labiau sugriežtino saugumo reikalavimus, kurie dabar visiškai atitinka FIA nurodymus ir rekomendacijas. Tačiau tiek federacijos, tiek ir varžybų organizatorių taikomos saugumo priemonės neišspręs visų problemų. Dalį atsakomybės turi prisiimti ir sportininkas, kuris prieš kiekvienas varžybas turi įvertinti trasą, ją išmėginti bei žinoti savo meistriškumo ribas“, – tvirtina LASF prezidentas.

Anot LASF teisininko Ričardo Rupkaus, esamą situaciją puikiai iliustruoja ir neseniai pasibaigęs teismas, kur Lietuvos sportininkas reikalavo varžybų organizatorių padengti jam nuostolius dėl varžybų metu sudegusio automobilio. Tačiau teismas nusprendė priešingai – atsakomybę turėjo prisiimti sportininkas, kuris tinkamai neįvertino savo galimybių ir gebėjimų.

Galiausiai, pavojų sau turi įvertinti ir varžybų žiūrovai. Deja, dažnai būna, kad žmonės išeina į pavojingas zonas, vartoja alkoholį ir kelią grėsmę ne tik savo, bet ir aplinkinių gyvybėms.

„Yra bendruomenės dalis, kuri drausmina netvarkingus žiūrovus, padeda saugos darbuotojams. Taip pat yra ir fanų grupės, kurias galima laikyti žiūrovais profesionalais. Deja, kažkodėl jie iki šiol stengiasi peržengti saugumo ribas ir rizikuoja gyvybėmis. Kaip tik jie turėtų padėti kitiems, o ne rodyti priešingą pavyzdį“, – dėsto teisininkas.

Nelegalios varžybos vyksta saugumo sąskaita

Žinoma, išaugę FIA ir LASF saugumo reikalavimai gerokai padidina ir paties renginio kainą. Organizatoriai turi daugiau investuoti į trasų ir žiūrovų saugumą, sportininkai – į ekipiruotę, techniką, apsaugos sistemas.

LASF teisininko Ričardo Rupkaus teigimu, padidėjus varžybų kaštams, atsiranda organizatorių ir sportininkų, kurie atsisako kai kurių būtinų saugumo reikalavimų ir pradeda rengti ar lenktyniauti nelegaliose varžybose.

„Paskutiniais metais, LASF keliant saugumo reikalavimus, padažnėjo atvejų, kai organizatoriai, mažindami varžybų organizavimo kaštus, pradėjo rengti nelegalias varžybas ir mažinti saugumą dalyvių ir žiūrovų sąskaita. Tokios varžybos būna net baigiasi tragedijomis ir ilgais bylinėjimais teismuose“, – teigia R. Rupkus.

„Nelegalių varžybų atveju atsakomybė gali būti perkelta visiems, net ir savivaldybei, kuri išdavė leidimus vienoje ar kitoje vietoje rengti varžybas. Manau, kad savivaldybės atstovai turėtų išsiaiškinti, koks organizatorius pas juos atėjo, ar jis turi kompetencijos rengti sporto renginius, ar turi LASF licenciją, ar geba vadovautis saugumo kriterijais. Juk automobilis yra padidinto pavojaus šaltinis, todėl prisidengiant šou, negalima organizuoti sporto varžybų, kuriose į pavojų statoma žmogaus sveikata“, – argumentuoja teisininkas.

Visiems automobilių sporto bendruomenės nariams svarbu suprasti tai, kad jie yra atsakingi ne tik už save, bet ir už kitus esančius šalia, todėl būtina įvertinti visas galimas rizikas ir kartu šį sportą padaryti saugesniu.

„Mes nuolatos laukiame ir tikimės, kad sportininkai ar net patys žiūrovai prisidėtų prie saugumo kūrimo. Juk galima federacijai ar renginio organizatoriams pasiūlyti ar pranešti, kad vienoje ar kitoje trasos vietoje sportininkas mato trūkumų, kur jis gali išslysti, kur derėtų dar padidinti apsaugines priemones, ar kur žiūrovai įžvelgia pavojų. Tik bendradarbiavimas leis išvengti nelaimių ir džiaugtis puikiu sporto reginiu“, – sako LASF teisininkas Ričardas Rupkus.

«

»

Kiti pranešimai

2014-06-03

Nuo WRCpradžios iki Lietuvos

Tarptautinės automobilių asociacijos (FIA) organizuojamas Pasaulio ralio čempionatas (WRC) – didžiausiais ir sudėtingiausias iššūkis, kurį tenka… Plačiau

2011-08-31

Specialistai perspėja širšių nenaikinti patiems!

Dažnai sklando mitas, kad nuo širšių apsiginti padeda „Cobra“, saldus vanduo stiklinėje ar skiesta vandeniu parūgusi… Plačiau

2014-05-30

Kas turi spręsti sporto ginčus?

Lietuvoje pradeda stiprėti tendencija, kad šalies automobilių sporto atstovai vis dažniau kreipiasi į bendros kompetencijos teismus,… Plačiau

2015-06-17

Ką daryti dingus siuntai?

Kad ir kaip nenorime, siuntos kartais dingsta. Remiantis ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) duomenimis, šiemet iki birželio… Plačiau

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Sutinku