arrow-up.svg moon.svg

El. prekybos pulsas: paieška balsu, vaizdais ir proveržis verslas verslui sektoriuje

Per paskutinį dešimtmetį Europoje internetu apsiperkančių asmenų skaičius padidėjo beveik dvigubai, todėl nenuostabu, kad iki šiol didžiausias dėmesys buvo skiriamas galutinių vartotojų (B2C) kategorijos patirtims ir apsipirkimo patogumui gerinti. Nors ši kryptis išlieka perspektyvi ir inovacijos joje neišvengiamos, eskpertų teigimu, 2018-aisiais jau galima pastebėti ženklius e-komercijos pokyčius ir verslas verslui segmente.

Inovacijų madas diktuoja „Amazon“

Daugumoje atvejų analizių ir pristatymų minimos ir jau klasikiniais pavyzdžiais tampančios „Amazon“, „Alibaba“, „Aliexpress“ el. prekybos platformos palengva suformavo ne tik pasaulio, bet ir Lietuvos pirkėjų apsipirkimo patirties lūkesčius.

Bene garsiausiai čia skamba „Amazon“, savo strategiją remiantys agresyvia plėtra, bet tuo pat metu ir integracija į kuo daugiau skirtingų sričių. Neseniai rinkai pristatę parduotuvę be kasų „Amazon Go“, kur apsipirkimui pakanka turėti programėlę išmaniajame telefone, „Amazon“ neužleidžia pozicijų ir virtualioje erdvėje. 2017-aisiais 44 % visų el. pirkimų JAV įvyko būtent šioje platformoje, o arčiausiai besirikiuojančio rinkos dalyvio „eBay“ – tik 7 % (eMarketer). Tikėtina, kad rinkos, o kartu ir inovacijų lyderio etiketę „Amazon“ išlaikys ir šiais metais.

Panašias tendecijas pastebi ir el. prekybos ekspertai Lietuvoje. Tiesa, smulkaus verslo, prekiaujančio šiose platformose, atžvilgiu.

Vienos didžiausių Lietuvoje siuntų siuntimo platformos siuskpigiau.lt vadovas Mindaugas Šilkūnas teigia, kad pastebėjus augančią Lietuvos el. prekybininkų veiklą būtent „Amazon“ ir „eBay“ platformose, buvo nuspręsta pagreitinti siuntų į užsienį siuntimo procesą pasiūlant siuskpigiau.lt svetainės sąsają su „Amazon“ ir „eBay“ platformomis.

„Didelė mūsų klientų dalis – smulkieji verslininkai, prekiaujantys dviejose populiariausiose platformose – „Amazon“ ir „eBay“ ir siunčiantys prekes pirkėjams į užsienį. Pastebėję, kad tokių klientų kiekis nuolat didėja, norėjome pasiūlyti jiems papildomą vertę – laiko taupymą. Sujungus kliento „Amazon“ ar „eBay“ bei siuskpigiau.lt paskyras, visa informacija apie jo pirkėjų užsakymus (prekės, kiekiai, pristatymo adresai) bus automatiškai perkeliama tiesiai į siuskpigiau.lt sistemą, tad pardavėjui nebereikės visko kaskart iš naujo suvedinėti, norint išsiųsti užsakymus. Teliks tik atsispausdinti ir ant pakuočių užklijuoti automatiškai sugeneruotus siuntos dokumentus“, – apie naujovę pasakoja M. Šilkūnas.

Pasak siuntų siuntimo eksperto, tokia paslauga šiuo metu siūloma „Amazon“ ir „eBay“ vartotojams, netrukus startuos „Shopify“, „Woocommerce“ platformose, o jei sprendimas pasiteisins, įmonė planuoja integracijų pasiūlą plėsti.

Pirkimas mobiliuoju telefonu – populiarės

Pernai Lietuvoje pagaliau užfiksuotas rezultatas, kai mobiliajame telefone peržiūrėta daugiau puslapių, nei kompiuteryje. Pasaulinėje rinkoje ši tendencija jaučiama jau ilgesnį laiką. Vis dėlto kalbant apie el. apsipirkimą, galutinis pirkimo veiksmas, t.y. užsakymo apmokėjimas, vis dar dažniausiai atliekamas kompiuteriu. E-shopper barometer Global report duomenimis, Lietuvoje išmaniuoju telefonu yra pirkę 46 %, o Europoe – tik 35 % vartotojų.

Prognozuojama, kad tobulėjant apmokėjimo mobiliaisiais technologijoms (didžiąja dalimi susijusiomis su pagerintais asmenybės identifikavimo sprendimais: piršto antspaudu, veido atpažinimo funkcija ir pan.), transakcijų, atliktų mobiliaisiais, daugės. Kanadiečių konsultantai Absolunet prognozuoja, kad iki 2018-ųjų pabaigos 70 % visų el. pirkimų bus atliekami mobiliuosiuose įrenginiuose. Nors Lietuvoje tam tikros tendencijos ne visada ateina taip greitai, kaip JAV ar kitose Europos valstybėse, ruoštis tam pravartu iš anksto.

„Pirkėjo pageidavimas vienu mygtuko paspaudimu atlikti kuo daugiau funkcijų užsienyje nieko nebestebina. Ką tik pasibaigus „Amazon 1-click“ patento galiojimui, ši tendencija tik stiprės. Stengiamės šią praktiką pritaikyti ir Lietuvoje. Apie tai, kad svetainė turi būti patogi naršymui išmaniuoju, manau, kalbėti jau neverta – tai tapo savaime suprantama“, – teigia M. Šilkūnas.

Pirkimas balsu, paieška vaizdais

Dar viena tendencija, kol kas atrodanti tolima Lietuvai, bet populiarėjanti užsienio rinkose – apsipirkinėjimas balsu. Ši technologija didžiausią galvos skausmą kelia SEO specialistams: atliekant paiešką balsu dažniausiai sugeneruojamas tik vienas, tinkamiausias atsakymas, tad šiame sąraše būti antru tampa beprasmiška.

Kartu su balso paieška, kelią el. apsipirkime skinasi ir paieška vaizdais. Pavyzdžiui, mėgstamos žvaigždės nuotrauką ar vitrinoje nufotografuotą patikusį derinį įkėlę į paieškos sistemą, gausite rezultatus su prekėmis, panašiausiomis į vaizduojamus nuotraukoje. Į tokius sprendimus jau investuoja „eBay“, „Pinterest“, ar „Instagram“ influencerių įtaka besiremiantis amerikietiškas startuolis „Screenshop“. Absolunet teigimu, paieškos balsu ir vaizdais iki 2020 metų gali siekti 50 % visų prekių paieškų. Bus įdomu stebėti, kaip ši tendencija veiks Lietuvos el. prekybininkus.

El. prekybos modeliai – ir verslas verslui sektoriui

Turbūt nereiktų stebėtis, kad įpratinti prie kokybiško aptarnavimo ir patirties būdami paprastais vartotojais, žmonės tikisi to paties ir būdami verslo atstovais.

Dėl šios priežasties prognozuojama, kad dauguma sprendimų, iki šiol taikytų išskirtinai verslas – vartotojui (B2C) sektoriuje, persikels į verslas verslui kategoriją. (Tiesa, amerikiečių technologijų konsultantai Gartner netgi prognozuoja, kad per 2018-uosius 70 % e-rinkos apskritai nebeskirstys savo veiklų į B2C ar B2B, o koncentruosis į individualią vartotojo patirtį.)

Puikūs šios tendencijos pavyzdžiai – vėlgi „Amazon“ ir „AliBaba“ platformos, dažnai vadinamos tiesiog „apsipirkimo Google“. 2017-ųjų spalį „Amazon“ pristatė „Business Prime shipping“, verslininkams skirtą metinę narystės programą (JAV ir Vokietijos rinkoms), o „Amazon Business“ – 30 000 pardavėjų, dirbančių po Amazon vėliava, tinklas, pirmaisiais veiklos metais skaičiavo 1 mlrd. veiklos pajamas, kurios kas mėnesį paauga dar po 20 % (Amazon Business metų pradžioje taip pat startavo Jungtinėje Karalystėje, Vokietijoje ir Prancūzijoje). AliBaba, tuo tarpu, generuoja 80 % visų internetinių pardavimų Kinijoje ir yra laikomas pagrindine jungiamąja grandimi tarp kinų ir vakarų verslų.

Tokius pokyčius rimtai vertina ir Lietuvos verslas. Pasak M. Šilkūno, dar šiais metais siuskpigiau.lt klientams žadama pasiūlyti „Order fulfillment“ paslaugą, skirtą verslo sektoriui.

„Verslui siūlysime ne tik prekių sandėliavimą, bet ir administravimą bei išsiuntimą. Šiuo metu, turėdamas el. parduotuvę, vartotojas ženklią finansų dalį turi skirti patalpų, kuriose galėtų sandėliuoti prekių atsargas, nuomai, daug laiko užima užsakymų suruošimas, pakavimas, siuntos dokumentų parengimas ir pan. Mūsų paslauga šias finansines ir laiko išlaidas gerokai sumažins: klientui pakaks užsiregistruoti mūsų svetainėje, suvesti pirminius duomenis apie savo veiklą ir susieti paskyrą su savo el. parduotuve. Priklausomai nuo poreikio, jam priskirsime ir savo sandėliavimo plotą. Klientui teliks retkarčiais papildyti prekių atsargas mūsų sandėlyje: visą kitą administracinį darbą atliks „Siųsk pigiau“ darbuotojai. Visa užsakymų informacija iš kliento el. parduotuvės keliaus tiesiai į mūsų sistemą, tad remiantis ja užsakytas prekes supakuosime ir išsiųsime galutiniams klientams“, – planus atskleidžia „Siųsk pigiau“ vadovas.

Pasak el. verslo eksperto, tokią paslaugą jau siūlo „Amazon“ ir kiti pasauliniai žaidėjai, bet Lietuvoje ši verslo niša vis dar tuščia, nes kompleksinės logistikos (3PL) paslaugos iki šiol Lietuvoje orientuotos į stambųjį verslą, o įmonė dėmesį planuoja skirti smulkiajam.

Apie kompaniją

Siuskpigiau.lt – viena iš didžiausių internetinių siuntų siuntimo platformų, kurioje paprastai ir greitai rasite optimalų kainos pasiūlymą. Siuskpigiau.lt bendradarbiauja su didžiausiomis tarptautinėmis kurjerių kompanijomis, todėl siuntos visada pristatomos greitai, patikimai ir į bet kurį pasaulio kampelį. Siųsk pigiau – naujos galimybės Jūsų siuntai.

«

»

Kiti pranešimai

2009-10-12

Naujas Lietuvos rekordas — įspūdingo dydžio žaliuzė

Lietuvos rekordų knygoje užfiksuotas dar vienas įspūdingas pasiekimas. Kaune, Jonavos gatvėje 260, ... Skaityti daugiau →

2014-06-26

Lenkijoje startuojantis Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapas rytoj atkeliauja į Lietuvą

Šiandien 71 lenktynininkas kirs Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapo „Lotos 71st Rally Poland“ ... Skaityti daugiau →

2016-03-21

LASF investuoja į žinias

2016-aisiais Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) vienas iš svarbiausių prioritetų tapo ... Skaityti daugiau →

2016-09-19

Kas po lemiamos kovos taps Lietuvos automobilių ralio čempionu?

Spalio 14-15 dienomis vyks lemiama kova dėl Lietuvos automobilių ralio nugalėtojo karūnos ralyje ... Skaityti daugiau →

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Sutinku ×